Fejlsøgning af Icotera router
Forside / Hjælp og kundeservice / Hjælp til internet / Vejledninger / Fejlsøgning af Icotera router
KORREKT TILSLUTNING
Tjek at alle kabler er ordentligt tilsluttet. Ethernet-kablet skal være tilsluttet i
WAN-porten på din router, og den anden ende skal være tilsluttet
i vægudtaget/fiberboksen. Kontroller at routeren er tilsluttet det korrekte vægudtag og den korrekte port hvis du har en fiberboks. Sørg også for, at strømforsyningskablet er tilsluttet udstyret og at dioderne lyser.
TEST KABLET
For at tjekke om du har forbindelse fra vægudtaget/fiberboksen, kan du lave kablet forbindelse. Måden du tester forbindelsen kablet på, er ved at tilslutte netværkskablet direkte fra dit vægudtag/fiberboks til en PC, altså udenom routeren.
Prøv evt. med et andet netværkskabel i tilfælde af at kablet kunne være defekt.
GENSTART UDSTYRET
Er der forbindelse direkte fra vægudtaget/fiberboksen, er det en god idé at prøve at slukke og tænde din router igen, for at se om det hjælper med at genoprette forbindelsen.
Vent cirka fem minutter efter du har tændt den igen, og tjek derefter forbindelsen.
Tjek hvordan dioderne lyser på routeren. Globus/internet skal lyse, dette indikere at der er internetforbindelse til routeren.
Derefter bedes du tjekke om WIFI symbolet lyser grønt, hvis dette ikke lyser, så vil den trådløse forbindelse ikke virke, og du vil ikke kunne finde routernavnet på dine enheder.
WIFI IKON LYSER IKKE
I tilfælde af at WiFi ikonet ikke lyser på routeren. Er der placeret en WiFi knap på routeren, denne knap genstarter Wifi’et signalet i routeren. Knappen er placeret på siden af routeren. Hold knappen nede i 10 sek og herefter giv slip. Dioderne begynder herefter at blinke frem og tilbage, derefter vil WiFi signalet genaktiveres.
BOOTLOOP
I tilfælde af at WiFi ikonet ikke lyser på routeren. Er der placeret en WiFi knap på routeren, denne knap genstarter Wifi’et signalet i routeren. Knappen er placeret på siden af routeren. Hold knappen nede i 10 sek og herefter giv slip. Dioderne begynder herefter at blinke frem og tilbage, derefter vil WiFi signalet genaktiveres.
RØD GLOBUS
Globus ikonet lyser rødt, dette indikerer at der ikke er internet til routeren. Derfor skal du kontrollere om der er forbindelse. For at undersøge om du har forbindelse fra vægudtaget/fiberboksen, kan du lave en kablet forbindelse.
Måden du tester forbindelsen kablet på, er ved at tilslutte netværkskablet direkte fra dit vægudtag/fiberboks til en PC, altså udenom routeren.
Prøv evt. med et andet netværkskabel i tilfælde af at kablet kunne være defekt.