FAQ
Har du problemer med internet, telefoni eller noget tredje, så kan du finde svar på det meste her. Får du ikke svar på dit spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte BOLIG·NET Kundeservice.
Vi er klar til at hjælpe dig!
Forside / Hjælp og kundeservice / Hjælp til internet / FAQ
Du kan nemt undersøge dine muligheder i app’en, ved at trykke på “Mere” og vælge “Mit internet” og trykke på ”Hastighed”. Her kan du se de forskellige hastigheder, vi tilbyder hos dig. Har du internet via din boligforening, tilbydes der her forskellige hastigheder alt efter din foreningsaftale.
I langt de fleste tilfælde, kan forbindelsen faktisk leveres helt uden tekniker.
Du skal blot tilslutte din router til fiberboksen/vægstikket på din bopæl og så er du kørende med din nye forbindelse.
Boligforening
Er du ny kunde i din boligforening skal du blot forbinde en router eller din pc direkte til vægstikket med et netværkskabel. For at aktivere dit internet, skal du gå ind på start.bolignet.dk og oprette din kundeprofil.
OBS husk at du skal være logget på routerens wifi, og slå mobil data fra, hvis du er på en mobil enhed.
Privat
Hvis du har bestilt fiber og der i forvejen ikke er etableret en fiberboks, eller gravet fiber ind til din bopæl, skal du regne med at der skal en tekniker forbi og lave de praktiske opgaver, før din forbindelse virker.
Når du opretter en bestilling på https://fiber.bolignet.dk, kan du under trin 2 se, om du har behov for en tekniker eller ej.
Du kan også se, om der mangler gravearbejde på din grund og hvor mange meter, der skal graves.
Hvis du har spørgsmål til opstart, tekniker eller andet, så er du altid velkommen til at sende os en mail til kundeservice@bolignet.dk.
Det er ikke en mulighed.
Du skal opsige dit abonnement, hvorefter den nye beboer skal oprette forbindelsen med sin egen kundeprofil.
Det er ikke muligt.
Abonnementet er låst til din adresse. Du skal derfor opsige dit abonnement og derefter oprette et nyt til din nye adresse.
Du kan opsige dit abonnement i app´en ved at trykke ”Mere” og vælge ” Mit internet” derefter trykke på ” Opsig abonnement”.
Hvis du flytter internt i en boligforening som har en kollektiv aftale med os, kan du flytte dit abonnement med dig. Du skal blot tilkoble din computer med internetkablet til vægstikket i din nye lejlighed.
Åben en webbrowser og gå til start.bolignet.dk.
Log på med dine oplysninger, som du allerede har registreret hos os, og ændre her din adresse.
Dit abonnement overflyttes hermed automatisk, og du er klar til at bruge internet.
Privat
Så snart forbindelsen er etableret på din adresse, har du seks måneders binding på dit abonnement. Ønsker du at træde ud af bindingsperioden, er det muligt ved at betale et gebyr for annullering af aftalen.
Ved en oprettelse med ønsket dato, har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du i denne periode kan annullere aftalen kvit og frit.
Når de 14 dage er udløbet, kan du ikke længere annullere aftalen kvit og frit, men fortryder du alligevel, er det muligt at betale et anulleringsgebyr.
De seks måneders binding starter ved levering af forbindelsen.
Vælger du derimod hurtigst muligt ved oprettelsen, frafalder din 14-dages fortrydelsesret, og aftalen kan derfor kun annulleres ved betaling af et gebyr.
Boligforening
Har du abonnement hos os igennem din boligforening, har du ingen binding på dit abonnement.
Du skal derfor kun være opmærksom på din opsigelsesperiode, som er løbende måned + én måned.
Hvis du har spørgsmål til din binding, eller ønsker at fortryde et køb, kan du kontakte os på kundeservice@bolignet.dk
Det har du desværre ikke mulighed for.
Skal du ud at rejse i en længere periode, skal du opsige dit abonnement og genbestille igen, når du får brug for internet.
Vi er selvfølgelig kede af at se dig her på siden, men vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig godt videre.
Hvis din bindingsperiode er overstået, har du løbende måned + én måneds opsigelse.
Lad os tage et eksempel: Ønsker du at opsige til d. 1. juli 2021, skal opsigelsen ske senest d. 31. maj 2021.
Er dit abonnement indenfor bindingsperioden, kan der opkræves et gebyr.
Du kan opsige dit abonnement i app´en ved at trykke ”Mere” og vælge ” Mit internet” derefter trykke på ” Opsig abonnement”.
Eller sende din opsigelse på kundeservice@bolignet.dk
Du modtager en dato for teknikerbesøget i god tid, så du ved hvornår du skal være hjemme.
Teknikeren ringer til dig 30 minutter, før han ankommer til adressen på selve dagen.
Hvis du ønsker at ændre datoen, kan du få en ny tid ved at ringe til os på på 70277067, ændringen skal dog foretages 24 timer før den aftalte tid.
Når du får besøg af en tekniker, skal der være en person til stede på adressen, som kan lukke teknikeren ind.
Personen skal være myndig og fyldt 18 år. Er der ingen hjemme på adressen, bliver du opkrævet for et forgæves teknikerbesøg.
Hos os har du flere muligheder for betaling, så du kan vælge præcis den løsning, der passer bedst til dig.
Ønsker du at skifte til en helt anden betalingsform eller periode, så kontakt os på mail: kundeservice@bolignet.dk
Automatisk kortbetaling
Med automatisk kortbetaling betales dine regninger helt automatisk med dit betalingskort. Det er en gratis ydelse, og vores mest populære betalingsmåde. Du kan vælge mellem månedlig og kvartalsvis betaling. Du kan altid registrere og opdatere dit betalingskort direkte i app’en.
Betalingsservice
Du kan tilmelde dine regninger til Betalingsservice, så dine regninger betales automatisk. Når du tilmelder dig Betalingsservice, pålægges der et betalingsgebyr på 10 kr. per faktura.
Du kan vælge mellem månedlig og kvartalsvis betaling. Du kan læse mere om, hvordan man tilmelder sig her: https://www.betalingsservice.dk/privat. Når du tilmelder dig, kan du finde PBS-nummer, debitornummer og kundenummer på en af dine fakturaer, som vi kan sende til dig.
Manuel betaling
Du kan vælge at betale dine regninger manuelt, hvor du selv foretager indbetalingen, når du har modtaget faktura. Du kan vælge at betale gennem linket til vores hjemmeside: www.bolignet.dk/betal, hvor du indtaster dine kortoplysninger. Du kan også betale med FI-kort gennem din netbank. Faktura kan blive tilsendt på mail, hvor der pålægges et administrationsgebyr på 29 kr. per faktura. Ønsker du også at modtage din faktura på brev, koster det et administrationsgebyr på yderligere 59 kr. Du kan vælge mellem månedlig og kvartalsvis betaling.
OBS. Hvis du vælger kun at modtage din faktura pr brev, hæfter vi ikke for, hvis brevet bliver væk i posten.
EAN
Din sidste betalingsmulighed er via EAN. Her pålægges et administrationsgebyr på 25 kr. per faktura. Du kan vælge mellem månedlig og kvartalsvis betaling.
Dem har du altid lige ved hånden med vores app, og vi sender også altid dine fakturaer på mail.
Er en bestemt faktura blevet væk? Så kontakt os på kundeservice@bolignet.dk, så sender vi den gerne til dig igen.
Du kan opdatere dit betalingskort i vores app. Det kan du gøre ved at trykke på “Min Profil” vælge “Betalinger” og herefter “Opdater kort”.
Ønsker du at skifte til en helt anden betalingsform eller periode, så kontakt os på mail: kundeservice@bolignet.dk
Så sender du os blot en mail til kundeservice@bolignet.dk, som indeholder disse oplysninger:
Din adresse
Firmanavn
Firmaadresse
Kontaktperson og dennes mailadresse
Når ændringen er trådt i kraft, modtager du en bekræftelsesmail fra os.
Har du spørgsmål til din faktura, er du velkommen til at kontakte os på 70 27 70 67 eller kundeservice@bolignet.dk, så gennemgår vi din faktura sammen.
Hvis du har en ubetalt regning kan du hurtigt og nemt betale den her: https://l.bolignet.dk/kundeservice/regnskab/betal
Du skal blot indtaste dit faktura nummer ind i feltet, indtast dit betalingskort og så er regningen betalt med det samme.
Du kan også betale din faktura i app´en under ”Fakturaer”.
Hvis betalingen ikke er sket inden for betalingsfristen vil der blive pålagt et rykkergebyr på næste opkrævning.
Hvis du er tilmeldt automatisk betaling via kort eller PBS, som af den ene eller anden årsag bliver afvist, sender vi dig information om det på både e-mail og SMS hver dag de første 3 dage efter betalingsdatoen.
Hvis der ikke reageres og betales senest på 3. dagen, er vi nødsaget til at lukke for dine tjenester, og der pålægges et lukningsgebyr på 250 kr.
Indbetales der fortsat ikke, vil der komme yderligere rykkerskrivelser, og vi forbeholder os retten til at sende sagen videre til Inkasso.
Dét er den, da vores forbindelse kører igennem et sikkerhedsnet som kaldes Dobbelt NAT.
Sagt på dansk, betyder det, at trafikken dirigeres igennem vores server som beskytter mod angreb og lignende.
På nogle adresser tilbyder vi flere hastigheder – det kommer helt an på hvor i landet du bor.
I vores app kan du nemt tjekke, hvilke hastigheder du kan få:
Det gør du ved at vælge ”Mere” og dernæst ”Mit internet”. Her kan du se de forskellige hastigheder vi tilbyder på din adresse, ved at trykke på ”Hastighed”.
Har du internet via din boligforening, tilbydes der her forskellige hastigheder alt efter indgået aftale.
Ring til os på 70277067 for at høre nærmere om dine muligheder.
Det gør du ved at gå ind på speedtest.net fra din computer.
Bemærk! For at teste den korrekte hastighed, skal du teste fra en computer med et netværkskabel tilsluttet direkte til internetstikket som sidder på væggen eller direkte til fiberboksen.
Hvis du tester med en bærbar computer til fiberboksen, skal der være sat strøm til den bærbare computer, så den kan yde med maksimal ydelse. Hertil skal WiFi, VPN- forbindelse og antivirus slås fra i det øjeblik der testes. Udover det må det også gerne noteres hvilken enhed, der bliver testet med.
Har du en computer hvor der ikke er et netværksstik, anbefaler vi du låner en computer med netværksstik, så vi kan hjælpe med fejlsøgningen på dit netværk.
Har du spørgsmål til udførelse af speedtesten, er du altid velkommen til at sende os en mail på kundeservice@bolignet.dk, så hjælper vi dig.
Ønsker du, at vi tager et kig på resultaterne, skal du foretage 3 hastighedstests med ca. 5 minutters mellemrum for at undgå udefrakommende forstyrrelser. Send skærmbilleder af resultaterne til kundeservice@bolignet.dk eller ”Send billede” via supportsiden via vores app.
Ved netværks eller hastigsheds problemer kan det i mange tilfælde løses ved at genstarte routeren. Sluk for routeren på strømknappen. Vent 30 sekunder, inden du tænder igen.
Ja, det kan du! Vi leverer nemlig både IPv4 og IPv6 adresser til alle vores kunder, og det er noget, som du kan slå til/fra på din router.
Hvis du gerne vil tilgå dit overvågningssystem eller server, og sikre du altid har den samme IP-adresse, har du brug for en fast IP-adresse.
Du kan bestille en fast IP- adresse i app´en. Tryk på ”Mit internet” og ”Faste IP- adresser” herefter bestiller du ved at trykke ”Køb af fast IP-adresse”.
Anvender du ikke app´en, kan du sende os en mail til kundeservice@bolignet.dk med dit navn og adresse, så sørger vi for at oprette det for dig.
Prisen afhænger af hvilken netejer, der er på din adresse.
Du kan selv vælge, hvilken lokal IP-adresse du vil videresende trafikken til med den faste IP.
Via BOLIG?NET app’en skal du under fanen ”Mere” trykke på ”Mit internet”, tryk på den faste IP-adresse du vil viderestille, marker den og tryk på ”opdater IP-pegning”
Ved en kablet forbindelse garanterer vi hele 90% af den hastighed, der er med i dit abonnement.
Tester du igennem din router på Wifi skal du forvente 30-40% af hastigheden går tabt.
Der er mange ting i hjemmet som påvirker hastigheden.
Et par enkle råd er:
Placer routeren centralt i hjemmet, så den står frit og højt. Sørg for at antennerne vender lodret opad.
Undgå forstyrrelser fra andet elektronisk udstyr.
Hold afstand til vægge, vinduer og glaspartier.
Vær opmærksom på hvilken kanal og frekvens du trækker wifi signalet fra.
Er hastigheden lavere end lovet
Når du køber en fiberforbindelse hos Bolignet, afhænger den hastighed, du kan få leveret, af hvilke kabler der er på din adresse, og en masse interne forhold i dit hjem.
For at kunne opnå den fulde hastighed, f.eks at hente data med 1.000 Mbit/s, skal dine interne installationer også understøtte 1.000 Mbit/s, dvs. der skal overalt i forsyningskæden mellem router og dit udstyr anvendes CAT5e/CAT6 kabling, ligesom eventuelle switche og hubs skal være fuldt Gigabit Ethernet kompatible etc.
Det er vigtigt at være opmærksom på, det teoretisk ikke er muligt at opnå 1.000 Mbit/s på en trådløs forbindelse, og afhængigt at dit trådløse netværk vil man maksimalt kunne opnå 600 Mbit/s. Dette gælder enhver version af iPhone, Android mobiltelefoner, alle generationer iPad, og alle andre tabletter. Det samme forhold er gældende for samtlige enheder til afspilning af streamingindhold, herunder Chromecast, Apple TV etc.
Ved ustabil forbindelse kan du gøre følgende.
1. Genstart din router og fiberboks. Har du ikke en fiberboks på din bopæl, skal du blot genstarte din router. Løser dette ikke problemet fortsæt til step 2.
2. Foretag 3 hastighedstest efter Bolignets vejledning som du kan finde under
”Hvordan laver jeg en hastighedstest?”
3. Send os skærmbilleder af dine tests på kundeservice@bolignet.dk eller via vores app. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.
Speedtest App kan downloades på din computer her.
1. Tjek om dit udstyr (fiberboks/router) er tændt.
2. Genstart dit udstyr (router, fiberboks, computer, tablet osv).
3. Se ”Driftstatus” i app´en.
4. Undersøg om der er forbindelse med et internetkabel direkte fra din computer til internetstik/fiberboks.
5. Hvis du har forbindelse via internetstikket/fiberboks med et kabel direkte til computeren, ligger fejlen oftest i routeren.
6. Hvis du stadig er uden forbindelse, giv os et kald på 70277067 når du er hjemme, så kan vi fejlsøge sammen med dig.
Mange vælger kun at bruge trådløst internet (Wi-Fi) i deres hjem.
Forståeligt nok, da man slipper for kabler og det giver stor bevægelsesfrihed samt let tilslutning af mobil, tablet og andre bærbare enheder.
Har du enheder, fx stationær computer og TV, med faste pladser, anbefaler vi
dog forbindelse med netværkskabel. Det giver nemlig den bedste stabilitet og udnyttelse af fibernettets hastighed.
Ved netværks eller hastigheds problemer kan det i mange tilfælde løses ved at genstarte routeren. Sluk for routeren på strømknappen. Vent 30 sekunder, inden du tænder igen.
Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse. Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.
Du kan se driftsforstyrrelser i app´en.
Har du tilsluttet andet udstyr til din router, som WiFi Booster eller andre typer Wi-Fi forstærkere, så prøv at koble udstyret fra og tilslut direkte til routeren – så du er sikker på, at fejlen ikke ligger på dit eget udstyr eller netværket.
OBS. Wi-Fi lampen på selve routeren kan være slukket, hvis du har tilsluttet ekstra udstyr.
Det går ud over hastigheden, hvis I er flere i hustanden på samme tid, som er på nettet – specielt, hvis I streamer indhold fra Film eller Netflix.
Prøv derfor at få andre i hustanden til at lukke for streaming og andet, og se om det hjælper på hastigheden.
Hvis det gør det, så bør du overveje at opgradere internetforbindelsen, så I kan være flere på samtidig, uden det går ud over hastigheden.
Andet trådløst udstyr samt almindelige el-apparater i hjemmet kan have indflydelse på din Wi-Fi forbindelse, fordi de går ind og forstyrrer Wi-Fi frekvensen. Det kan fx være bluetooth-højtaler, mikroovne, babyalarmer og fastnet-telefoner.
Hvis du har mulighed for det, kan du derfor prøve at slukke for øvrige elektriske apparater og se, om det forbedrer hastigheden på netværket. I så fald skal du flytte apparaterne længere væk fra routeren.
Den finder du øverst på forsiden i appen.
Hvis du har brug for flere oplysninger eller fejlsøge på dit netværk kan du klikke på “vis detaljer”.
Her kan du se alt vedrørende din forbindelse.
Har det kun stået på i dag?
Så kan du med fordel tage et kig på Driftstatus i vores app, eller se om vi har sendt dig en mail med information om nuværende driftsforstyrrelser i dit område.
Hvis du ikke har modtaget information om driftsforstyrrelser i din app eller på mail, så prøv at genstarte din router. Hvis det ikke virker, så ring endelig til os på 70277067.
Har det stået på i længere tid?
Prøv først at genstarte din router og undersøg om kabler, ledninger mm. er sat rigtigt i.
Hvis det ikke virker, så ring endelig til os på 70277067.
Det er helt op til dig.
Du kan selv vælge om du vil bruge din egen router eller leje en af os for kun 39kr./mdr.
Når du lejer en router hos os, følger der en lang række fordele med såsom:
Teknisk support, automatiske opdateringer samt muligheden for at se og ændre dine routerindstillinger i vores app.
Vil du leje en router af os eller har du spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice på 70 27 70 67
Den kan du nemt bestille i app´en under “Hjem” herefter “En optimal forbindelse i hele hjemmet! Tryk ” Bestil nu” eller ved at sende os en mail på kundeservice@bolignet.dk.
Det koster kun 39 kr./md. at leje en router hos os, og så får du tilmed også en række fordele med såsom teknisk support, automatiske opdateringer samt muligheden for at se og ændre dine routerindstillinger i vores app. Dét er smart!
Ja, det kan du i hvert fald. Vores forbindelse er ikke låst til en specifik router, så du kan selv vælge hvilken router, du vil bruge. Det er dog vigtigt, at det er en router, som ikke er låst til anden udbyder.
Det er vigtigt at investere i en router, der kan håndtere den hastighed, du har på din adresse.
Hvis du har spørgsmål til vores routerløsning er du altid velkommen til at kontakte os på 70 27 70 67.
Du kan faktisk optimerer dit trådløse signal ved at gøre følgende:
Placér din router centralt og højt. Antennerne skal pege lodret op, og routeren skal være i god afstand til vægge, varme og andet elektronisk udstyr
Vælg 5 GHz hvis muligt. 5 GHz giver hurtigere hastighed, hvor 2.4 GHz giver længere rækkevidde
Vælg kanal 1, 6 eller 11 på din router for færreste forstyrrelser på 2.4 GHz
Sørg for god afstand til andet elektronisk udstyr og benyt et intakt netværkskabel
Du er også meget velkommen til at kontakte os på 70277067 eller chat/mail, hvis du ønsker hjælp til optimeringen af dit trådløse signal.
1. Sæt strøm til routeren og tænd på kontakten
2. Tilslut internetkabel fra WAN port på router til internetstik i væggen/fiberboks
På Bolignet routere er WAN porten blå.
Din router er nu klar til brug.
Du skal regne med at ca. 30-40% af din hastiged vil blive tabt når du sætter routeren i internetstikket/fiberboksen.
Årsagen er at, forbindelsen skal igennem routeren og ud til alle dine enheder.
Du kan med fordel finde vores spørgsmål “Hvordan optimerer jeg mit trådløse signal?”, og følge disse trin for at se, om det gør en forskel hos dig i oplevelsen over Wi-Fi.
Navn og adgangskode finder du bag på routeren. Virker den ikke, har du muligvis selv ændret til et nyt navn og kodeord.
Hvis du slet ikke kan huske din adgangskode, kan du nulstille din router, ved at holde resetknappen inde på routeren. Vi anbefaler, at du bruger en kuglepen, til at holde knappen inde.
Hvis du har en Bolignet router kan du altid tjekke hvad navn og adgangskode er under “Wifi router” klik derefter på tandhjulet oppe i højre hjørne.
Lejer du en router hos os? Så kan du nemt ændre det i vores app under ” WiFi routere”.
Tryk tandhjulet i højre side, her vil du kunne ændre navn og adgangskode på dit WiFi.
Til sidst kan vi henvise dig til den manual, der fulgte med din router.
Du er også velkommen til at kontakte os på 70 27 70 67, så hjælper vi gerne.
Du kan faktisk nemt ændre det via vores app, hvis du lejer routeren igennem os.
Ellers kan du indtaste 192.168.7.1 i din internetbrowser, og logge ind med dit netværksnavn og kodeord. Som standard hedder begge dele admin.
Til sidst kan vi henvise til den manual, der fulgte med din router.
Hvis du lejer routeren hos os, kan du nemt nulstille den via vores app.
Ellers er der en Reset-knap bag på routeren, som du kan trykke inde i et par sekunder, ved hjælp af noget spidst såsom en kuglepen.
Her anbefaler vi ikke en nål, da den kan gøre mere skade end gavn.
Derefter er routeren nulstillet.
Routeren kan du sende retur til os på følgende adresse:
BOLIGNET A/S
Roskildevej 22, 2.sal
2620 Albertslund
Returforsendelsen er for egen regning og med omdeling.
Forskellen på de to frekvenser er hastighed og rækkevidde. Hvis routeren understøtter 5 GHz og signal styrken tillader det, vil man opnår en bedre hastighed.
2.4 GHz dækker bedre over et større areal og kan nå ud i andre lokaler, men ved en lavere hastighed.
5 GHz er hurtigere end 2.4 GHz, men har en kortere rækkevidde i forhold til dækning. Dvs. at hvis du er langt væk fra din router, eller i et andet lokale, vil din trådløse enhed opnå et bedre signal via 2.4 Ghz.
Anvender du vores router, vil vi som standard opsætte dine trådløse netværks indstillinger med 2 forskellige trådløse netværk, så du kan kende forskel på 2.4 og 5 Ghz. Afhængigt af forholdene, kan det være nødvendigt skifte mellem 2.4 GHz og 5 GHz, for at opnå den bedste forbindelse.
Anvender du din egen router, kan du også opleve at routeren anvender samme navn til 2.4 GHz og 5 Ghz, og da vil dit trådløse udstyr selv bestemme hvilket netværk det anvender.
2.4 GHz
Lavere hastighed
Længere rækkevidde (Bedst til større afstande eller eller hvis der er vægge mellem router og enhed)
5 GHz
Højere hastighed
Kortere rækkevidde
Dit Wi-Fi bliver sendt ud via trådløse netværkskanaler, og kan i nogle tilfælde overlappe med naboens trådløse signal som kan påvirke din hastighed. Derfor kan det ofte løse wifi-problemer ved at anvende en anden netværkskanal, som skaber mindre forstyrrelser.
Hvis du oplever problemer med dit wifi, kan det være en god idé at skifte netværkskanal i din router.
Har du en router fra Bolignet, har du mulighed for at udføre en frekvens analyse i app´en. Det gør du ved at trykke ” Wi-Fi router” under ”Handlinger”og derefter ”Frekvens analyse”.
Har du brug for hjælp til, at ændre på frekvenskanalerne, så kontakt os gerne på 70277067, så hjælper vi gerne.
Ved anvendelse af egen router.
Hvis du ønsker at ændre på frekvenskanalerne, skal du logge ind på din egen router, under indstillingerne kan du ændre frekvenskanaler på din Wi-Fi forbindelse.
Ønsker du derimod være fri for dette, anbefaler vi routerleje hos Bolignet, hvor vi yder fuld support og fejlsøgning på din forbindelse samt ændringer på frekvensen.
For at se fordelene ved routerleje kan du se mere i app´en under ”Wi-Fi & Router” og derefter ”Hvordan bestiller jeg en router?”
Der er mange ting i dit hjem, som kan påvirke dit Wi-Fi. Det er derfor vigtigt at routeren bliver placeret rigtigt, så du får det bedste ud af din Wi-Fi forbindelse.
Vi guider dig til, hvor det er mest optimalt at placere din router og at det ofte er en god ide at skifte netværkskanal for at optimere forbindelsen.
Faktisk så spiller placeringen af din router, ofte den største rolle i dækningsproblemer. Det er bedst at placere din router i det rum, hvor du befinder dig mest, eller der, hvor du vil have den bedste og stærkeste forbindelse.
Placer routeren højt i boligen, og gerne centralt og tæt på de primær områder, hvor du vil benytte Wi-Fi.
Undgå placering i skabe eller bag større møbler. Jo mere plads der er omkring din router, desto bedre.
Placer routeren i god afstand til andre elektroniske apparater.
Undgå høj varme. Routere præsterer dårligere, hvis de bliver for varme. Stil ikke router tæt på radiatorer eller andet, der skaber varme.
Genstart routeren af og til. Gøres ved at slukke på on/off-knappen, vente 10 sekunder, og tænde på on/off-knappen igen.
Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Kontakt vores kundeservice, og få hjælp ti at komme videre. Du kan kontakte os alle hverdage 8:00-16:00.